The dictator Kagame at UN

The dictator Kagame at UN
Dictators like Kagame who have changed their national constitutions to remain indefinitely on power should not be involved in UN high level and global activities including chairing UN meetings

Why has the UN ignored its own report about the massacres of Hutu refugees in DRC ?

The UN has ignored its own reports, NGOs and media reports about the massacres of hundreds of thousands of Hutu in DRC Congo (estimated to be more than 400,000) by Kagame when he attacked Hutu refugee camps in Eastern DRC in 1996. This barbaric killings and human rights violations were perpetrated by Kagame’s RPF with the approval of UK and USA and with sympathetic understanding and knowledge of UNHCR and international NGOs which were operating in the refugees camps. According to the UN, NGO and media reports between 1993 and 2003 women and girls were raped. Men slaughtered. Refugees killed with machetes and sticks. The attacks of refugees also prevented humanitarian organisations to help many other refugees and were forced to die from cholera and other diseases. Other refugees who tried to return to Rwanda where killed on their way by RFI and did not reach their homes. No media, no UNHCR, no NGO were there to witness these massacres. When Kagame plans to kill, he makes sure no NGO and no media are prevent. Kagame always kills at night.

29 Aug 2013

Britain’s budget for apartheid in Education of Rwanda


Britain's budget for  apartheid in Education of Rwanda


For more information about  Rwanda's apartheid in the  Rwanda Patriotic Front's Education System, please read the following article:
 
La Lettre du Nord: « L'APARTHEID » dans le système de l'éducation du FPR.
 




« La politique de l'éducation du FPR est celui de la discrimination de haut niveau qui entretient certaines gens, à cause de leur passé, dans une situation d'être semi-analphabètes ou illettrés, tandis qu'il avantage une autre partie de la société. Les inégalités au sein du système de l'éducation sont équivalentes à une politique d'apartheid. « Un professeur d'éducation de premier plan à la NYU dit à Ikaze iwacu.
La Lettre du Nord:
Le gouvernement du FPR a systématiquement créé un système d'éducation apartheid au Rwanda. Il y a une ségrégation ethnique dans le système éducatif au Rwanda, où on octroie des bourses aux enfants des Tutsis élites de l'Ouganda, pour pouvoir étudier dans des meilleures universités dans le monde, tandis que le reste des enfants restent au Rwanda pour étudier dans un système éducatif qui a déjà effondré.
Alors que le monde et les Rwandais se concentrent sur les guerres en République démocratique du Congo, l'UNICEF a récemment publié des données révélant que 94% des écoles en milieu rural au Rwanda sont sous-financées, avec des enseignants non formés pour diriger des classes. Une estimation approximative indique que 60% de Hutus vivent dans les zones rurales.
Selon l'UNICEF le Rwanda a connu une crise de l'éducation, pour la dernière décennie, le système éducatif a connu une diminution marquée des enseignants, la chute du taux de fréquentation scolaire, des taux de 90% à 52% et le report du programme d'études de l'école nationale. L'année passée, l'année scolaire a commencé avec deux semaines de retard, car le gouvernement du FPR tombe de plus en plus en faillite, en raison de la corruption des hommes forts du pouvoir et l'incompétence de l'Etat.http://www.unicef.org/rwanda/education.html
Le gouvernement du FPR a créé un système d'éducation apartheid au Rwanda, où les pauvres qui sont les Hutus majoritaires et qui dépendent des écoles publiques, qui offrent le système éducatif le plus épouvantable en Afrique sub-saharienne. Le système éducatif au Rwanda a totalement effondré pour la majorité, tandis que quelques enfants obtiennent l'éducation de première classe dans les écoles privées.
ecole-privee
Seules les écoles primaires crées par le FPR prospèrent
La crise de l'éducation au Rwanda a commencé à se détériorer en 2000, lorsque le Conseil de l'éducation du Rwanda a été infiltré par des cadres du FPR par un grand objectif de créer un système d'éducation apartheid, où les pauvres qui sont les Hutus majoritaires obtiendraient l'alphabétisation de base sans qualification, tandis que les Tutsis se propulsent comme intellectuels au Rwanda.
Après avoir prêté serment comme président le 24/03/2000, la première mission du dictateur Kagame était de créer un système d'éducation de trois pilliers au Rwanda. Le premier pillier était le système d'éducation pour les enfants de la classe d'élite qui sont en majorité des Tutsis, le second pillier a été un système d'éducation pour les enfants des familles de la classe moyenne dont la majorité sont également Tutsis et le dernier pillier était le système d'éducation des familles pauvres qui sont la majorité Hutus.
bamwe_mu_bana_bashobora_no_guhagarika_amasomo_kubera_ubushoboziLe gouvernement du FPR a transformé la structure de l'éducation comme un principe central de l'apartheid, où un seul groupe ethnique composé seulement d'enfants tutsis, qui obtiennent tous les avantages éducatifs, tandis que le reste des groupes ethniques (Hutu et Twa) reçoivent une éducation de qualité inférieure qui ne mérite pas d'être appelée, l'éducation.
Le mythe de la gratuité de l'enseignement avancé par le gouvernement du FPR.
En 2003, le gouvernement du FPR a présenté la politique de gratuité de l'enseignement au Rwanda. Cette politique a été avancée avant tout pour améliorer l'inscription et la fréquentation de classe des enfants démunis, qui sont en majorité des Hutus en particulier. Cette politique a été excellente sur le papier, mais le gouvernement du FPR n'était pas intéressé par l'amélioration du niveau d'éducation de ces enfants. L'objectif principal était d'attirer des fonds d'aide à l'éducation de l'Union européenne, de l'UNESCO et de l'aide des Nations Unies sur l'évolution de l'éducation.
À la fin de l'an 2003, le gouvernement rwandais avait reçu 26 millions d'euros de l'Union européenne à l'égard de la politique de gratuité de l'enseignement et des politiques d'éducation rurale (www.ec.ceuropa.eu/2003/educationaid). Chaque année, l'Union européenne a fourni 3 millions d'euros pour les projets d'éducation du Rwanda. Égoïstement tous ces millions sont allés dans la poche du chef spirituel du FPR, Paul Kagame, cette politique de gratuité de l'enseignement au Rwanda était une arnaque conçue par le FPR pour obtenir les fonds d'aide de la communauté internationale dans le but de détournement de fonds.
En 2003, les Nations Unies ont également donné au gouvernement du FPR 350 millions de dollars pour un programme de cinq ans visant à améliorer l'éducation, la santé et la nutrition. Après l'aide a été augmentée jusqu' à 370 millions $ en 2008 et l'aide sur cinq ans vient d'être augmentée à 400 millions de dollars pour la période 2013-2017.(http://www.catholic.org/international/international_story.php?id=51871).
Malgré toute l'aide, le gouvernement du FPR vend toujours aux donateurs occidentaux qu'il fournit un enseignement primaire gratuit et l'enseignement secondaire subventionné, mais l'éducation du Rwanda et le système éducatif restent les plus chères dans la région d' Afrique de l'Est. Même dans des écoles primaires libres, les enfants sont obligés à payer toutes sortes de frais d'inscription, par exemple tous les enfants de l'école primaire dans les écoles publiques doivent payer des frais de sécurité de l'école, les frais des examens, frais de rapport etc . Mais tout le monde aura toujours à entendre Kagame et ses malades mentaux collaborateurs mentir au monde entier que l'État assure l'éducation gratuite.
Cette politique de gratuité de l'enseignement est une création par le régime d'apartheid du RPF pour attirer des fonds en provenance des pays occidentaux pour leur propre intérêt de corruption, le ministère de l'éducation a été un coup de corruption et de détournement de ce régime criminel. Ainsi, a vu le jour, la création d'un système d'éducation de ghetto au Rwanda pour les pauvres et les enfants défavorisés.
La saga de la bourse sous le gouvernement du FPR.
Après le génocide de 1994, le Rwanda est devenu le plus grand récepteur de bourses d'études dans les universités à travers le monde. La répartition de ces bourses entre des étudiants rwandais a été la politique la plus apartheid de ce régime criminel.
Ces bourses d'études destinées aux étudiants les plus intelligents au Rwanda et surtout  les plus pauvres, ont été détournées par les élites du FPR et ont envoyé leurs enfants à l'étranger dans les meilleures universités du monde.
Un e-mail envoyé à Ikaze Iwacu par un haut fonctionnaire du ministère de l'éducation au Rwanda que nous ne pouvons nommer pour son / sa propre sécurité, montre et explique comment ces bourses sont réparties entre les Rwandais. Dans ce même courriel le responsable note également que les bourses du Royaume-Uni, Etats-Unis et au Canada sont généralement contrôlés et distribués par le bureau du président.
BOURSES ACCORDEES AU RWANDA PAR DIFFERENTS PAYS ANNEE D'EXERCICE 2012/2013. (le tableau vous vient ds qq instants)
Le tableau ci-dessus montre comment des bourses ont été distribuéss sous le régime d'apartheid de Kagame. La table ne possède pas un certain nombre de bourses d'études de l'Inde et de la Malaisie. L' E-mail qui a été envoyé à Ikaze Iwacu a également indiqué que sur 76 bourses diplômes de maîtrise obtenus l'année dernière (2012/2013), 85% d'entre eux ont été donnés aux Tutsi et tout cela indique un niveau élevé d'inégalité et lestendances de l'apartheid au sein de l' gouvernement du FPR.
Les élites gouvernementales du Rwanda, et où leurs enfants étudient ou ont étudié.
Dictateur Paul Kagame: Ce dictateur rwandais n'a aucune confiance dans son propre système d'éducation que tous ses enfants ont étudié dans des écoles privées au Rwanda et maintenant ils sont tous aux Etats-Unis avec des bourses destinées aux enfants pauvres du Rwanda. Ce monstre a aucune honte unique en lui.
DR. Pierre Habumuremyi: Le Premier ministre du Rwanda instruit au Congo a joué un grand rôle dans la destruction du ministère de l'Éducation par le détournement des fonds de l'éducation pour son maître, Paul Kagame. Les enfants de Habumuremyi sont gradués en Afrique du Sud, la France et l'Amérique. Cela montre comment il n'avait pas la confiance dans le système d'éducation du Rwanda, et il a dû utiliser des bourses destinées aux enfants pauvres et intellegents pour envoyer ses enfants à l'étranger.
Bernard Makuza: Makuza a été le défenseur le plus énergique de ce régime de l'apartheid, un homme qui recevait les salaires et autres prestations gouvernementales pour totalement ne rien faire. Ses enfants ont étudié dans des écoles privées au Rwanda et ils sont maintenant aux universités aux USA grâce à des bourses destinées aux  enfants pauvres et intelligente du Rwanda. Le vice-président du Sénat n'a pas la confiance dans l'éducation au Rwanda.
Rose Mukantabana: La présidente du Parlement n'a pas la confiance en école publique que ses propres enfants vont à l'école privée « Green Hill » appartenant à Jeannette Kagame.
Dr Jean Damascène Ntawukuliryayo: Ce Président du Sénat Rwandais a été le plus vurlant partisan du régime criminel du FPR. Quand le moment viendra, il sera debout main dans la main avec le monstre Kagame pour répondre les crimes du FPR et le pillage économique. Ntawukuliryayo n'a aucune confiance dans le système d'éducation du Rwanda. Ses enfants ont fréquenté les écoles privées au Rwanda, et maintenant ils étudient sous bourses rwandaises aux Etats-Unis et en France.
James Musoni aka Kiwani: Il est le ministre le plus pathétique et le tueur le plus efficace parmi les ministres du FPR. Ce voleur a détourné des fonds destinés au système d'éducation, alors qu'il envoie ses enfants dans des écoles privées au Rwanda. Cela montre que même le plus errant apologiste du RPF n'a pas confiance en son propre système d'éducation.
Dr Vincent Biruta: Actuellement ministre rwandais de l'éducation, Biruta a été le ministre le plus incompétent dans le gouvernement du FPR. Ce ministre a reçu des traitements et salaires pour totalement ne rien faire. Le ministre a présidé la destruction de l'éducation au Rwanda. Alors qu'il détruise l'éducation du Rwanda ce pathétique ministre a envoyé ses enfants à l'école privée au Rwanda, et son fils aîné est à l'université aux Etats-Unis grâce à une bourse destinée aux enfants pauves et intelligents du Rwanda.
Tous les hauts responsables du FPR et du gouvernement ont fait enregistré leurs enfants dans des écoles privées huppées au Rwanda et plus tard sont expédiés à l'extérieur du pays sur les bourses du gouvernement par la porte arrière.
Les défaillances dans le système de l'éducation au Rwanda.
  • Le curriculum de l'éducation au Rwanda dans le cadre du Conseil d' éducation du Rwanda a été un désastre depuis 2000.
  • Le passage du français à l'anglais a été un échec, conduisant à l'effondrement de l'éducation au Rwanda.
  • Les salaires les plus bas pour les enseignants dans la région d'Afrique de l'Est.
  • Les frais de scolarité les plus chers et élevés pour les étudiants, dont les plus intelligents font face à des charges financières à rejoindre les universités nationales, par exemple, les frais d'inscription de 250.000 francs rwandais pour tout étudiant pou rejoindre l'université nationale du Rwanda.
  • Les examens fixés par le Haut Conseil de l'éducation et la Commission Nationale du Rwanda peuvent être qualifiés comme étant impropres à la fin.
  • Enseignants non formés dispensent des cours, et en particulier l'enseignement dans une langue qu'ils ne connaissent pas. (En anglais)
  • Le système de financement de l'éducation « FARGE » ne paie que pour les Tusti, survivants du génocide, tandis que les survivants hutus du génocide, sont ignorés et oubliés.
  • Les écoles publiques manquent de livres pédagogiques pour les étudiants, les parents doivent acheter eux-mêmes en privé, ce qui affecte les étudiants, qui viennent des familles pauvres.
  • Faible niveau de moral chez les enseignants car ils sont malpayés. Les enseignants ne préparent pas leurs cours car ils ne sont pas gênés car le gouvernement lui même paie leurs salaires en retard.
  • Les enseignants sont parmi les fonctionnaires les plus pauvres au Rwanda.
Conclusion:
Le système éducatif du Rwanda est un échec, le système est inefficace, et les enfants sont en concurrence au paysage inégal. Les enfants hutu ont été stigmatisés comme des échecs, et maintenant ils sont obligés de se repentir pour les péchés qu'ils n'ont pas commis. Les écoles communautaires dans les zones peuplées par les hutus sont fermées plutôt que d'être meublées avec les ressources nécessaires.
interahamweLes projets de l'apartheid de Kagame dans la région doivent être combattus à tout prix, le dernier recours est celui de la lutte armée. Le dictateur Kagame  nous a poussé à tel point que nous devons prendre les armes pour protéger nos droits humains fondamentaux.
Une note de conseils pour les ministres et les fonctionnaires qui sont complices de ce régime dans leurs crimes, sachez que vous serez jugés pour les crimes commis sous votre regard et la loi va vous chasser partout, sauf si vous décidez de vous suicider sur la rivière Nyabarongo.
 
Par notre Correspondant


Envoyé de mon iPhone
Innocent Twagiramungu


Britain continue to finance Kagame's war in DRC through  foreign aid and  and military institutional building.

Andrew Mitchell ( MP) 's recent holiday of two weeks in July  advised Kagame to continue the war in DRC. Tony Blair has being doing the same for the last 15 years.  He has a  permanent team that advises Kagame on governance and institutional change without human rights and democracy while Tony Blair knows very well that many opposition leaders have been exiled, killed and imprisoned. He also knows that Rwanda is an apartheid country where the minority tutsi are the only who have the support in job opportunities, education, business and social services by the  Rwandan regime.  Last year, DFID approved the innovation for education programme for Rwanda that involves more than  20 British NGOs  which are now operating in Rwanda  to reform the education system on the basis of  the apartheid principles.  None of these NGOs include NGOs from the  Diaspora Community in the UK or elsewhere.

When Kagame  stormed  the camps and killed thousands of  hutu refugees in 1996 in DRC, many British NGOs which were operating  in the refugee camps were aware of this attack and served as informants of Kagame's soldiers who were preparing the massacre of hutu refugees in the   camps and the forests. When the attack  took place  all NGOs were already left the camps.
For the last 10 years, BBC has been fueling Kagame's war  through unwise propaganda claiming that  Kagame's soldiers fighting in DRC are disciplined ( See Mark Doyle's reports on DRC and Rwanda)
 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

-“The enemies of Freedom do not argue ; they shout and they shoot.”

The principal key root causes that lead to the Rwandan genocide of 1994 that affected all Rwandan ethnic groups were:

1)The majority Hutu community’s fear of the return of the discriminatory monarchy system that was practiced by the minority Tutsi community against the enslaved majority Hutu community for about 500 years

2)The Hutu community’s fear of Kagame’s guerrilla that committed massacres in the North of the country and other parts of the countries including assassinations of Rwandan politicians.

3) The Rwandan people felt abandoned by the international community ( who was believed to support Kagame’s guerrilla) and then decided to defend themselves with whatever means they had against the advance of Kagame’ guerrilla supported by Ugandan, Tanzanian and Ethiopian armies and other Western powers.

-“The enemies of Freedom do not argue ; they shout and they shoot.”

-“The hate of men will pass, and dictators die, and the power they took from the people will return to the people. And so long as men die, liberty will never perish.”

-“The price good men pay for indifference to public affairs is to be ruled by evil men.”

-“I have loved justice and hated iniquity: therefore I die in exile.”

The Rwanda war of 1990-1994 had multiple dimensions.

The Rwanda war of 1990-1994 had multiple dimensions. Among Kagame’s rebels who were fighting against the Rwandan government, there were foreigners, mainly Ugandan fighters who were hired to kill and rape innocent Rwandan people in Rwanda and refugees in DRC.

READ MORE RECENT NEWS AND OPINIONS

SUMMARY : THE TRAGIC CONSEQUENCES OF THE BRITISH BUDGET SUPPORT AND GEO-STRATEGIC AMBITIONS

United Kingdom's Proxy Wars in Africa: The Case of Rwanda and DR Congo:

The Rwandan genocide and 6,000,000 Congolese and Hutu refugees killed are the culminating point of a long UK’s battle to expand their influence to the African Great Lakes Region. UK supported Kagame’s guerrilla war by providing military support and money. The UK refused to intervene in Rwanda during the genocide to allow Kagame to take power by military means that triggered the genocide. Kagame’s fighters and their families were on the Ugandan payroll paid by UK budget support.


· 4 Heads of State assassinated in the francophone African Great Lakes Region.
· 2,000,000 people died in Hutu and Tutsi genocides in Rwanda, Burundi and RD.Congo.
· 600,000 Hutu refugees killed in R.D.Congo, Uganda, Central African Republic and Rep of Congo.
· 6,000,000 Congolese dead.
· 8,000,000 internal displaced people in Rwanda, Burundi and DR. Congo.
· 500,000 permanent Rwandan and Burundian Hutu refugees, and Congolese refugees around the world.
· English language expansion to Rwanda to replace the French language.
· 20,000 Kagame’s fighters paid salaries from the British Budget Support from 1986 to present.
· £500,000 of British taxpayer’s money paid, so far, to Kagame and his cronies through the budget support, SWAPs, Tutsi-dominated parliament, consultancy, British and Tutsi-owned NGOs.
· Kagame has paid back the British aid received to invade Rwanda and to strengthen his political power by joining the East African Community together with Burundi, joining the Commonwealth, imposing the English Language to Rwandans to replace the French language; helping the British to establish businesses and to access to jobs in Rwanda, and to exploit minerals in D.R.Congo.



Thousands of Hutu murdered by Kagame inside Rwanda, e.g. Kibeho massacres

Thousands of Hutu murdered by Kagame inside Rwanda, e.g. Kibeho massacres
Kagame killed 200,000 Hutus from all regions of the country, the elderly and children who were left by their relatives, the disabled were burned alive. Other thousands of people were killed in several camps of displaced persons including Kibeho camp. All these war crimes remain unpunished.The British news reporters were accompanying Kagame’s fighters on day-by-day basis and witnessed these massacres, but they never reported on this.

Jobs

Download Documents from Amnesty International

25,000 Hutu bodies floated down River Akagera into Lake Victoria in Uganda.

25,000  Hutu bodies  floated down River Akagera into Lake Victoria in Uganda.
The British irrational, extremist, partisan,biased, one-sided media and politicians have disregarded Kagame war crimes e.g. the Kibeho camp massacres, massacres of innocents Hutu refugees in DR. Congo. The British media have been supporting Kagame since he invaded Rwanda by organising the propaganda against the French over the Rwandan genocide, suppressing the truth about the genocide and promoting the impunity of Kagame and his cronies in the African Great Lakes Region. For the British, Rwanda does not need democracy, Rwanda is the African Israel; and Kagame and his guerilla fighters are heroes.The extremist British news reporters including Fergal Keane, Chris Simpson, Chris McGreal, Mark Doyle, etc. continue to hate the Hutus communities and to polarise the Rwandan society.

Kagame political ambitions triggered the genocide.

Kagame  political  ambitions triggered the genocide.
Kagame’s guerrilla war was aimed at accessing to power at any cost. He rejected all attempts and advice that could stop his military adventures including the cease-fire, political negotiations and cohabitation, and UN peacekeeping interventions. He ignored all warnings that could have helped him to manage the war without tragic consequences. Either you supported Kagame’ s wars and you are now his friend, or you were against his wars and you are his enemy. Therefore, Kagame as the Rwandan strong man now, you have to apologise to him for having been against his war and condemned his war crimes, or accept to be labelled as having been involved in the genocide. All key Kagame’s fighters who committed war crimes and crimes against humanity are the ones who hold key positions in Rwandan army and government for the last 15 years. They continue to be supported and advised by the British including Tony Blair, Andrew Mitchell MP, and the British army senior officials.

Aid that kills: The British Budget Support financed Museveni and Kagame’s wars in Rwanda and DRC.

Aid that kills: The British Budget Support  financed Museveni and Kagame’s wars in Rwanda and DRC.
Genocide propaganda and fabrications are used by the so-called British scholars, news reporters and investigative journalists to promote their CVs and to get income out of the genocide through the selling of their books, providing testimonies against the French, access to consultancy contracts from the UN and Kagame, and participation in conferences and lectures in Rwanda, UK and internationally about genocide. Genocide propaganda has become a lucrative business for Kagame and the British. Anyone who condemned or did not support Kagame’s war is now in jail in Rwanda under the gacaca courts system suuported by British tax payer's money, or his/she is on arrest warrant if he/she managed to flee the Kagame’s regime. Others have fled the country and are still fleeing now. Many others Rwandans are being persecuted in their own country. Kagame is waiting indefinitely for the apologies from other players who warn him or who wanted to help to ensure that political negotiations take place between Kagame and the former government he was fighting against. Britain continues to supply foreign aid to Kagame and his cronies with media reports highlighting economic successes of Rwanda. Such reports are flawed and are aimed at misleading the British public to justify the use of British taxpayers’ money. Kagame and his cronies continue to milk British taxpayers’ money under the British budget support. This started from 1986 through the British budget support to Uganda until now.

Dictator Kagame: No remorse for his unwise actions and ambitions that led to the Rwandan genocide.

Dictator Kagame: No remorse for his unwise actions and ambitions that led to the  Rwandan genocide.
No apologies yet to the Rwandan people. The assassination of President Juvenal Habyarimana by Kagame was the only gateway for Kagame to access power in Rwanda. The British media, politicians, and the so-called British scholars took the role of obstructing the search for the truth and justice; and of denying this assassination on behalf of General Kagame. General Paul Kagame has been obliging the whole world to apologise for his mistakes and war crimes. The UK’s way to apologise has been pumping massive aid into Rwanda's crony government and parliement; and supporting Kagame though media campaigns.

Fanatical, partisan, suspicious, childish and fawning relations between UK and Kagame

Fanatical, partisan, suspicious, childish and fawning relations between UK and Kagame
Kagame receives the British massive aid through the budget support, British excessive consultancy, sector wide programmes, the Tutsi-dominated parliament, British and Tutsi-owned NGOs; for political, economic and English language expansion to Rwanda. The British aid to Rwanda is not for all Rwandans. It is for Kagame himself and his Tutsi cronies.

Paul Kagame' actvities as former rebel

Africa

UN News Centre - Africa

The Africa Report - Latest

IRIN - Great Lakes

This blog reports the crimes that remain unpunished and the impunity that has generated a continuous cycle of massacres in many parts of Africa. In many cases, the perpetrators of the crimes seem to have acted in the knowledge that they would not be held to account for their actions.

The need to fight this impunity has become even clearer with the massacres and genocide in many parts of Africa and beyond.

The blog also addresses issues such as Rwanda War Crimes, Rwandan Refugee massacres in Dr Congo, genocide, African leaders’ war crimes and crimes against humanity, Africa war criminals, Africa crimes against humanity, Africa Justice.

-The British relentless and long running battle to become the sole player and gain new grounds of influence in the francophone African Great Lakes Region has led to the expulsion of other traditional players from the region, or strained diplomatic relations between the countries of the region and their traditional friends. These new tensions are even encouraged by the British using a variety of political and economic manoeuvres.

-General Kagame has been echoing the British advice that Rwanda does not need any loan or aid from Rwandan traditional development partners, meaning that British aid is enough to solve all Rwandan problems.

-The British obsession for the English Language expansion has become a tyranny that has led to genocide, war crimes and crimes against humanity, dictatorial regimes, human rights violations, mass killings, destruction of families, communities and cultures, permanent refugees and displaced persons in the African Great Lakes region.


- Rwanda, a country that is run by a corrupt clique of minority-tutsi is governed with institutional discrmination, human rights violations, dictatorship, authoritarianism and autocracy, as everybody would expect.